Saturday, 8 April 2017

Hate Javacode!

"Saya nak kamu siapkan assignment ni. Saya bagi 4 hari untuk siapkan. Hantar hari jumaat. lepas jumaat dah takde ye.! paham?!

Terkebil-kebil mata aku lepas dengar cikgu cakap macam tu. Mana tak nya. Java code ni bukan senang. Kalau senang, Aku buat dengan pakai kaki tutup mata pon boleh. 

Bila aku tanya kawan kelas. Yang aku dapat ayat begini

"Aduhh tension do. banyak gile 'error'"
"Tak buat langsung. Tah la. x amik port"
"Aku dah buat. sekali keluar 'error' trus off. malas nak tengok."

Error.
ERROR.
Error. 

Aku ingat aku sorang je yg kena hahaha.

bayangkan. Dari pukul 6 ptg sampai pukul 11. Jawapan tetap sama. Error.
Apa nih. tengok buku teks pon salah ke? Kadang Kadang aku cakap sorang-sorang depan PC. 

"Ko pahal ha? apa yang ko nak? tak puas hati cakap lah! eii geram nya akuu!! error je kan kerja kau. hish.!"

OK fine. Aku kalah. Aku off terus tido. Mata aku pon dah sakit. 3 hari asik tengok benda ni je. Mana tak sakit.



Setelah sekian lama nya. punya lah penat aku buat
baaa..dumm tssttt.
.
.
.
.


ok kut. janji tak ada 'error.' Aku terus submit. Hati pon gembira lalalala..

ye. Nampak simple. tapi budak noob macam aku ni memang susah lah jugak.Dah berapa kali try tiru buku sama je. hampeh tol. Dengan kesabaran saya kekuatan saya. saya mampu mengubah nya. Anda bila lagi? hahahah.

'susah tak javacode ni?'
-"susah kalau tak belajar.Kesabaran tu wajib ada. kena ready awal-awal. minyak angin kena sedia. bukan apa. kalau 4 kali error tak apa. ni kalau dah masuk 20 kali. mengurut dada tau."